2011

Januari: Började gymnasiets sista termin tillsammans med mina klasskamrater.

 

 


Februari: Åkte en enda gång i backen med Kaisa. Körde massvis med skoter. Hittade även på rätt mycket med brudarna från stan under kvällarna i Skellefteå.

 

 

Mars: Slutet på en relation ledde till början på en annan. Jag började vara med Fredrik rätt mycket. Kaisa fyllde 19 år och vi var hemma hos mig för att fira henne. Jag kan också inflika att här började nog den jobbigaste tiden i hela mitt liv, men också den som var värd att kämpa för mest. Det var mycket bråk, sorg och massa missförstånd men också mycket glädje och kärlek. Var även rätt mycket på travet med Sofia och Bea. Jag minns att Bea var så faschinerad och skulle skaffa en egen häst att rida på. Haha!

 

 

April: Spenderade en massa tid tillsammans med Fredrik och vi gick från att "tycka om" till att "älska". Hade många fina helger ihop under denna tid.
Maj: Det började gå mot sommaren och det var ganska mycket som skulle vara klart i skolan, bland annat projektarbete och dylikt. Var ganska stressad men som vanligt så får jag saker att lösa sig tillslut ändå. Hade dock rätt mycket att tänka på under denna tid så jag var nere och hade inget inre lugn. Kaisa hade också praktik i Skellefteå så hon bodde hos mig i en hel månad. Skulle kunna pussa henne bara för att hon var världens bästa stöd under den tiden!

 

 

Juni: Tog studenten tillsammans med min underbara klass. Jag måste säga att studenten är en av dom roligaste dagarna i hela mitt liv. Min familj, Mormor och Fredrik kom och grattade mig sen hade jag världens bästa kväll i hela mitt liv. Nästan. Studenten är något alla borde få uppleva.

 

 

Juli: Stadsfesten tillsammans med Fredrik, Kim och Rebecca. Kan nog inte beskriva med ord hur mycket jag trivdes med dom tre under hela sommaren. Vi hade så otroligt roligt tillsammans. Vädret var underbart och jag hade så mycket inspiration. Fick även se Robyn uppträda och åka karuseller. Musik vid Malån var också en rätt trevlig helg. Jag har nog aldrig varit så stolt över mig själv som jag var under den kvällen. Hade också en trevlig midsommar i stugan tillsammans med familjen, Fredrik och Adam.

 

 

Augusti: Fyllde 19 år. Hade mycket inspiration till att hitta på grejer med mina kompisar. Spenderade mycket tid i Norsjö hos Fredrik. Var på min första "Talludden", och trots att jag hade jättekul var min överraskning när jag kom hem så himla mycket bättre. Fredrik låg i min säng och sussade.

 

 

September: Detta var en väldigt lugn månad. Jobbade en del på LillIca, spenderade tid med Fredrik och bara myste. Gjorde även om rätt mycket i mitt rum eftersom jag hade ganska mycket inspiration.

 

 

Oktober: Detta var också en lugn månad, men väldigt jobbig. Det hände många grejer väldigt snabbt och det var svårt att smälta. Jag nådde botten. Har nog aldrig haft såhär mycket i min hjärna som jag hade då. Jag och Fredrik hade även ett halvår tillsammans och så firade vi Halloween.

 

 

November: Fredrik åkte. Vintern började komma sakta men säkert. Började snöa väldigt sent i år. Kunde inte köra skoter som man vanligtvis brukar kunna göra denna tid på året. Jag började vara rätt mycket med Hanna igen. Kan inte beskriva hur skönt det var att vi "hittade tillbaka till varandra" igen. Har sett många avsnitt av One Tree Hill med henne och bara myst. Jag började även gymma, och så saknade jag Fredrik en massa. Var på Informationsvecka och fick lära mig massa nytt och fick veta nya saker. Än en gång nådde jag botten.

 

 

December: Detta var en hektisk månad. Rolig, men väldigt stressande. Började få ett lugn i mig själv och kände mig mer självsäker. Var och hälsade på min kusin i Boden, var på Cocktailparty, hälsade på Fredrik, jobbade massor på LillIca under julveckan. Firade jul med släkten. Var mycket med mina vänner och hade ett underbart tolvslag på nyårsnatten. Pratade med Fredrik både före, under och efter tolvslaget så jag fick ett bra avslut på detta år och en bra början på 2012.

 

Detta år har det hänt väldigt mycket. Jag har växlat mellan att ena stunden må hur bra som helst, till att sjunka nästa stund sjunka och nå botten. Jag har aldrig varit bredd på vad som ska hända i mitt liv men jag lärde mig att acceptera det som jag inte kunde förändra och ta dag för dag för att ta mig igenom vardagen. Jag har lärt mig att man aldrig kan lita på någon fullt ut och innan jag lärde mig det fick jag ta massa skit. Jag har också lärt mig att min familj betyder hela världen för mig. Det är ju en självklarhet egentligen men man fattar nog inte hur mycket dom betyder förän man testar gränserna. Jag är dom så otroligt tacksam att dom har stöttat mig, och även Fredrik under året! Sen har jag också lärt mig att jag ska bry mig mer om mig själv och sluta tänka på vad som är bra för andra. Jag kan aldrig förändra vad som har hänt, men jag kan leva idag och göra förändringar, sen kan jag hoppas på morgondagen. Jag har så många förhoppningar redan nu på nästa år så att det är inte sant. Jag vill verkligen se hur långt jag kan nå nästa år!

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0