Framtid

CV
Lovisa Åström
Ringvägen 11
930 70 Malå

Telefonnummer: 0953 -21461
Mobilnummer: 070 - 676 41 74
E-post: lovisaastrom@jagärbäst.se


Det börjar ju bra i alla fall...

Jag har nu, sedan några timmar tillbaka gjort något bra, något nyttigt, något behövligt - skriva CV. Början var så värst svår eftersom det bara ska innehålla personliga faktauppgifter. Men redan vid gatuadressen fastnade jag och tänkte att det skulle vara mycket coolare om gatan jag bor på hette något i stil med "Omvägen" eller "Genvägen" istället för "Ringvägen".

Jag följde ett såkallat "Facit för att skriva CV" som jag googlade men det kändes mer som att jag gjorde en svår MVG-uppgift i samhällskunskap när jag skrev. Jag trodde inte det var så himla noga men jag var till och med "tvungen" att byta E-post från "[email protected]" till något som presenterade mitt namn på ett bättre sätt. (Har inte gjort en ny E-post än, därav "jagärbäst-se")

Nu är jag i alla fall äntligen klar med skrivandet och hoppas att det duger. Har än inte planerat på att lämna CVt till någon men det kan ju vara bra att ha ett i fall att. Om tre veckor är jag ju arbetslös så något måste jag ju hitta på...

Har även kollat om jag har blivit antagen till någon högskoleutbildning och visst har jag det! Tre stycken närmare bestämt! Är dock väldigt skeptisk över att flytta på egen hand så jag ska höra med Bea om hon har tagit sig in på samma eftersom vi sökte exakt samma högskolor i samma ordning. Hoppas hoppas!

Känner att framtiden börjar närma sig med stora steg och jag vill inte att tiden bara rinner mellan fingrarna utan jag vill åstadkomma något med mitt liv. Jag har planer och drömmar och dom ska jag fan uppleva också! Men det känns som att det är så snart! Nu har man inte samma trygghet då man vet vad man ska göra varje dag - gå till skolbänken och smöra för lärarna.

På ett vis är jag exalterad över vad som kommer att hända - men det känns ändå lite ovisst och det måste det få göra, för det är inte längre samma trygghet som grundskola och gymnasiet. Högskola och framtid är ågot annat, som fokuserar på vad man verkligen vill jobba med. Vad man verkligen vill bli.

På ett annat vis är jag väldigt nöjd med hur jag har det nu - familj och kompisar nära till hands, friheten, hemmet, vardagen här i Malå och bihanget <3

På ett tredje vis vill jag få ut så mycket som helst av mitt liv - bestämma helt själv över vad jag ska göra, jobba utomlands, resa, se världen, starta eget företag, leva på mitt fotograferande, ha tid över för vänner, bjuda med min familj och mina nära på otroliga äventyr och skaffa ett strandhus med inredning på mitt eget sätt, precis som jag vill ha det.

Min tanke och känsla är att om jag kombinerar dessa tre "vis" så kommer allt bli bra! Jag känner att jag inte behöver ha så bråttom med allt på samma gång. Vad jag än väljer att göra så vet jag att jag kommer att lyckas!

Egoboost, xoxo...











Kommentarer
kaisa

puss

2011-07-14 @ 19:03:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0