Döda mig...

Kul liv. Kunde inte somna igår kväll för jag hade mycket att tänka på och av det fick jag svårt att andas och därför vågade jag inte somna för jag trodde typ att jag skulle dö... Sen imorse klev jag upp typ 9.. Kunde inte ligga kvar längre. Jag var så jävla irriterad....
Har i alla fall hunnit med ganska mycket idag. Har breakat, gjort gummibandspasset, skottat snö i massor och packat upp ur väskan från Boden. Ska slänga på mig nå kläder nu och fara och posta alla julkort och hämta ut inte ett, men TVÅ paket från Gina! Winning!

Sen ska jag nog dra mig iväg till Ytterberg. Har hela stallet + tre hästar att motionera för att Hanna kunde inte fara upp idag. Dock vet jag inte om jag ska motionera Jenta också.. Så i så fall blir det fyra hästar. Kommer typ vara där hur länge som helst känns det som, inte för att jag har något emot det men.. Jag hatar att vara ute i skogen då det är mörkt... Hoppas alla björnar har gått i ide.... (A)

 

 

 

 



Kommentarer
Hannis

Hej sötis!



Känner igen problemen som fan, det där med att du inte kan sova för att du tänker för mycket och då får du svårt att andas. Men prova att tänk så här:



1. Finns det något jag kan göra åt problemen nu? Finns det något - gör det då! Men sen får du tänka "okej, nu har jag gjort allt jag kan göra" och då tvinga dig själv att inte tänka mer på det.



2. Att du inte kan andas är enbart psykologiskt. Det är din hjärna som är stressad och ställer in kroppen på fara. Samtidigt som du känner att du inte kan andas slår ditt hjärta förmodligen hårt och snabbt också va? Men eftersom det bara är i ditt huvud måste du bestämma över lill-skallen och verkligen tänka "jag. får. luft." och sedan bara andas som vanligt och reflektera över att du får ju faktiskt luft, men reflektera inte för länge utan börja fantisera om något kul och overkligt typ som att du är superkändis i USA och ska på dejt med Taylor Lautner etc.



Detta är iaf hur det brukar vara för mig och vad som brukar fungera. Men ju mer man tänker på det desto värre blir det. (Därför jag hatar typ yoga och qi gong där dom hela tiden tjatar om att man ska tänka på andningen och känna hur man andas. Det går ju för helvete inte?!? Då får man ju inge luft!)



Nåväl. Hoppas det blir bätte! Och kul att du hälsade på lilla mig, puss <3

2011-12-21 @ 01:44:55
URL: http://lifeofhannis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0