Kåbdalis

Har haft friluftsdag idag och vi åkte till Kåbdalis för att steka i backen där. Det var precis det vi gjorde också, för det var så jävla varmt så vi stekte verkligen! Jag, Bea och Magda hade sjukt jävla kul där borta. Vi prövade på sittlifter för första gången och jag kan ju säga att det inte gick jättebra just första gången vi skulle hoppa av. I alla fall inte för mig för jag råkade hoppa av åt fel håll så jag fick hela sittliften rakt in i revbenen och föll omkull. Tur man inte tycker det är så pinsamt att göra bort sig på det sättet så det var som lugnt..

Gjorde även några andra vurpor när vi åkte neråt men inget allvarligt. Trodde dock att Bea skulle dö en gång där då hon snurra typ ett varv och landade på ryggen.. Men jag tror hon var van att ta all stryk i slutet av dagen för som vi hade plågat henne i sittliften så var hon nog van. Varje gång jag skulle hoppa av så höll jag fast henne och tog stöd mot henne, utan att jag tänkte på det förståss. Jag tänkte ju bara på min egen överlevnad i det tillfället. Vilket ändå inte visade sig gå så bra.. Eller okej, jag överlevde ju men jag gjorde typ bort mig varje gång jag skulle hoppa av.

Hemma är jag nu i alla fall. Sista natten med Kaisa är det och det känns bra. Vi har städat och packat ihop och gjort oss redo för Malå imorgon. Kommer dock kännas tomt att åka hit utan henne nästa vecka.. Men då är det ju bara en vecka kvar innan lovet så det känns awesome!

Nu ska jag hoppa in i duschen sen blir det mys en stund innan sängen!

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0